söndag 23 januari 2011

Skruvar upp tempot...

Träningen går bättre och bättre. Den här veckan har gått riktigt bra, det enda jag inte riktigt fixar är det där med yogan. Det har blivit fel, känns som ett stressmoment (även om det borde vara precis tvärtom). Därför tänker jag inte planera in yoga utan istället köra när jag känner för det, så får vi se om det blir någon skillnad.

Tre veckor har gått sedan jag började träna lite mer "på riktigt", nu gäller det att utmana kroppen och öka tempot. Nästa vecka utnämns därför till "tuff vecka". Planerar att göra följande:

2 pass trainer + minst 4 poworkout (en nivå högre)
1 pass löpning intervaller
1 pass löpning 5 kilometer på tid
1 pass löpning långt och lugnt (minst 40 minuter)

Tanken är att jag ska springa 5 kilometer på löpband "så snabbt jag kan" en gång i månaden för att förhoppningsvis se att jag blir snabbare och snabbare.

För att ytterligare tuffa till det så utnämns nästa vecka till sockerfri. Wish me luck!

Ska jag orka detta måste jag vara pigg och utvilad så nu säger jag tack och god natt för den här veckan!

Inga kommentarer: