fredag 27 augusti 2010

Magträning

Förutom barnvagnspromenader har jag börjat smyga igång med lite magträning. Har använt den här övningen från Olgas blogg.

1. Andas in djupt

2.På utandning dra naveln mot ryggraden. Håll naveln mott ryggraden i 20 sekunder, räkna högt, medan du andas, utan att buken poppar ut. Naveln indragen hela tiden.

3.Slappna inte av. Nu drar vi in naveln ytterligare 5 gånger, varje gång på en utandning, så långt bakåt det går. Kom ihåg att andas in genom näsan ut genom munnen, indragningarna på utandning.

Upprepa 5 gånger

Den verkar lite mesig kanske men det känns verkligen stor skillnad redan och jag märker att jag oftare kopplar på magmusklerna automatiskt istället för att t ex lyfta med armarna som jag gjort under senare delen av graviditeten. Nu börjar det närma sig efterkontroll på MVC efter det, förutsatt att allt går bra, är planen att börja med mer styrketräning.

På tal om mitt förra inlägg...lillkillen sover redan fast klockan bara är kvart i tio. :-)

För övrigt är det fruktansvärt störande med all reklam på TV 4 under Diamond league friidrotten! :-(

Inga kommentarer: