lördag 25 augusti 2012

Det här med motivation...

Det går sjukt tungt nu, ett ynkligt löppass har det blivit den här veckan. Jag vet att jag borde springa och jag vet att det inte är speciellt många dagar tills den där NTC-utmaningen är över. Och jag vet att jag mår bättre när jag springer, jag har en ny cool klocka och ett konkret mål inom räckhåll. Ändå tränar jag inte! Jag är seg och trött och allmänt osugen, trodde i början av veckan att jag kanske höll på att bli förkyld men inte...

Ok vad gör man nu, bryter ihop och skiter i allt? Eller laddar om kanske?

Någon sub 2 på halvmaran lär det knappast bli men håller jag igång de här sista veckorna tror jag i alla fall att jag har chans till pers.

I kväll satsar jag på gott om energi, vatten att dricka och tidigt i säng. I morgon blir det långpass, i bekvämt tempo och en realistisk och strukturerad planering för nästa vecka!

För att påminna mig själv om att jag klarat det förut, så kommer här en tripp längs memory lane...

 Lidingö tjejlopp 2008 - del 3 i min Tjejklassiker, då allt började! 

 På barnvagnspromenad sommaren 2010 - trött, tung och nyförlöst!

 Betydligt lättare, betydligt starkare - Göteborgsvarvet 2011. 

Skogslöpning under norrlandssemestern 2012 - kanske inte helt ur form men hur mycket orkar jag egentligen. 15 september får vi svaret! 

Inga kommentarer: