söndag 5 augusti 2012

Så blev den tuffa veckan...

Efter mycket om och men avslutades veckan med ett riktigt pissigt försök till långpass. Kom iväg alldeles för sent och hann inte mer än en timme. Valde dessutom helt fel väg - springa genom Slottsskogen en solig söndagseftermiddag då dessutom halva Slottsskogen är avstängd ev ockuperad av kravallstaket och annat inför Way out West = ingen bra idé. Kom aldrig in i någon bra lunk och kände av stela ben från gårdagens NCT.

Den enda lilla ljusglimten var Heidi Anderssons Sommarprat i lurarna, mycket trevligt. Dessutom kastade hon lite ljus över en fråga jag funderat på under OS - varför tävlar inte män och kvinnor tillsammans i skytte? Om ni också undrar över detta föreslår jag att ni lyssnar... :-)

Jaja trots lite trist avslutning är jag nöjd med veckan. Nästa vecka blir förutsättningarna annorlunda - maken börjar jobba och Lillen ska skolas in på ny förskola. Planen är att försöka komma med i matchen och gå upp lite tidigare på morgnarna och kanske passa på att träna innan maken börjar jobba. Vi får se om det lyckas.

Veckan som gick sammanfattad:

Måndag: vila
Tisdag: Löpning: 4x4-intervaller. NTC: Ab Burner och Back definer
Onsdag: Löpning: Lugn distans 30 min. NTC: Defining arms
Torsdag: Vila
Fredag: Löpning: backintervaller. NTC: Shoulder ripper
Lördag: NTC: Tower of Power 45 min
Söndag: Löpning: lugn distans 60 min

Total träningstid: 4:50:26
Löpning: 25, 1 km

Inga kommentarer: