lördag 13 augusti 2011

Fredagsmys gone bad...

Veckans sista pass sprang jag igår innan lunch, 7,6 km i lugnt tempo. Egentligen skulle jag ha sprungit någon slags snabbdistans men det gick bara inte. Hursomhelst är jag nöjd med att jag faktiskt sprungit drygt 25 kilometer den här veckan.

Vad jag däremot är mindre nöjd med är mängden så kallat fredagsmys som jag och maken satte i oss igår. Det blev vin och chips och godis, and lots of it...inte så mycket vin i och för sig men ni fattar! Det tog inte lång stund innan vi satt där och höll oss för magen och mådde illa, men tro inte att vi slutade för det...nej vi åt mer och mer och mer! När jag gick och la mig kändes det ungefär som att jag ätit en påse grus...ingen skön känsla! Där och då bestämde vi oss, vi ska återinföra lördagsgodiset!

Lördagsgodis innebär att det är ok att äta vad man vill (inom rimliga gränser) en gång i veckan (det behöver inte nödvändigtvis vara en lördag). När jag och maken körde det här för några år sedan fungerade det jättebra, jag, som är godisgris, valde ut några (kanske 10) riktigt goda bitar och nöjde mig med det. Oftast är det inte så gott när man äter för mycket!

Nu är jag ju inte så mycket för förbud så man måste vara flexibel, blir du bjuden på fest både fredag och lördag är det givetvis ok att ta två godisdagar i rad. Det händer kanske inte varje vecka?

Vad säger ni, är ni med mig? För hur mysigt är det egentligen att äta tills man mår illa?



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: