söndag 19 februari 2012

Fredaglördagsöndag - ett hyfsat energirikt veckoslut!

I fredags sken solen och snön smälte. Jag och Lillen tog en lång promenad i Slottsskogen, tittade på djur och satt i solen. Sedan gick vi till Naturhistoriska där vi sprang på kusinerna och svägerskan. Istället för en planerad snabb fika blev det även en runda på museet och avslutningsvis en lång promenad hem.









I lördags var planen löpning och så skulle det bli. Synd bara att det regnade, iskallt underkylt regn och till råga på allt blåst. Jag sprang/halkade runt 3 kilometer och höll på att frysa ihjäl på kuppen. Inga bilder från denna bistra dag men 60 spänn till bonuskontot

Fördelen med gårdagens regnande var att snön faktiskt smälte på riktigt. Idag sken solen igen och vårkänslorna började komma tillbaka. Jag avverkade mitt bästa pass på länge, visserligen bara 6 km men klart godkänt tempo. Sprang till och med om en, hur ofta händer det liksom? :-) 120 kronor till bonuskontot!




Nu är sportlovsveckan över för i år. I morgon är det tillbaka till jobb och skola. Det känns rätt ok faktiskt, jag gillar rutiner och Lillen trivs fint på förskolan, det som känns lite segt är att morgonstressen är tillbaka. Även om vi har gått upp tidigt hela veckan har vi haft riktigt sköna morgnar utan stress. Blir till att gå och lägga sig tidigt den här veckan!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: