måndag 6 februari 2012

Frukoststandard!

Vabbar idag och har mer tid att filosofera kring intressanta men ganska världsliga saker. Tänker på hur jag förändrats sedan jag började jobba!

- Jag är mycket tröttare på kvällen och får kämpa mer för att få till träning.

- Jag äter mindre på dagtid (hänger säkert ihop med punkt ett) och får påminna mig själv att äta mellanmål.

- Jag äter samma sak till frukost varje dag. Jag vet att många gör det men det är ovant för mig. När jag var föräldraledig kunde det bli ägg, yoghurt, gröt, smörgåsar eller pannkakor om jag ville festa till det lite. Jag åt inte samma sak två dagar i rad, nu blir det: yoghurt, frukt eller bär, hemgjord müsli och två knäckemackor med leverpastej...varje dag! Lite tråkigt kanske men gott och snabblagat :-)

Hur gör ni, äter ni samma frukost varje dag?

Inga kommentarer: