torsdag 3 juli 2008

Fint väder!

Nu är vi visst inne i en period med fint väder här i Göteborg igen! Härligt! :-)

Igår hade jag egentligen planerat simning men när jag upptäckte att vädret var så soligt och fint ändrade jag mig till en cykeltur. Jag var inte speciellt svår att övertala.

Det blev en bra runda, lite kortare än i måndags men väl 5,9 mil på 2:47:24 vilket innebär ett snitt på 21:15. Det kändes som att jag cyklade mycket fortare än så, men men det var väl vinden som satte stopp åter igen :-)

Idag var det om möjligt ÄNNU varmare än igår men jag bestämde mig för att inte skjuta upp simningen mer nu...jag måste få till några fler pass innan Vansbro. Det var faktiskt rätt skönt att simma när det var så varmt i luften, trodde att jag skulle vara helt ensam i bassängen men det var fullt med folk. Vem vet kanske var det fler som tränade för klassikern :-)

Det blev hursomhelst 12oo m simmat. Det tog 50 minuter och jag simmade absolut hela vägen, stannade inte ens och pillade med glasögonen som jag lyckades få till riktigt bra den här gången. Jag hade tänkt simma en timme men efter 50 min var jag trött och uttråkad och gav upp med tanken att "jaja nu har jag ju i alla fall simmat mer än ett Vansbro tjejsim".

Inga kommentarer: