torsdag 16 september 2010

Rätar ut frågetecken...

Med promenadutmaningen går det just nu sådär (godisutmaningen bedrövligt men det tar vi någon annan gång), lillkillen har inte varit på humör så varje promenad har slutat med att jag har promenerat i världens fart med en skrikande bebis i vagnen, inte så kul. Har i och för sig promenerat nästan varje dag men det har blivit väldigt korta rundor. Men så är det, lillkillen måste få styra, klarar jag inte utmaningen i september får jag göra ett nytt försök i oktober. Ser framför mig hur vi stretar genom höststormarna! :-)

Läste förresten i en intressant bok "Växa och upptäcka världen" att det just nu (runt 8 veckor) händer mycket i lillens liv och att det kan leda till att han blir lite extra gnällig och fäst vid mamma och pappa. Mycket av det som stod stämde väl överens med saker som jag ser hos lillkillen, förklarade ett och annat helt enkelt. Uppmuntrande nog stod det också att den här perioden (eller utvecklingssprånget som det kallas i boken) bara pågår från några dagar och upp till två veckor. Möjligen är vi redan på väg ur perioden då dagen har varit toppen, lillkillen har sovit gott, ätit bra och mellan varven varit strålande glad. Maken säger att jag inte ska dra för många slutsatser av en dag men skönt har det varit i alla fall och promenerat har vi gjort, med vaken och glad bebis sista biten hem!

Superbebisen sträcker ut sig en stund till efter dagens härliga, men blåsiga, promenad!

Ninanianinanna...dagens boktips!

Det händer väldigt mycket roligt med lillkillen just nu. Han börjar upptäcka en värld runtomkring och kan faktiskt roa sig med sina leksaker. Han pratar med sina gosedjur och leker i sitt babygym, börjar bli lite mer självständig. Det är jätteroligt!

Jag vet inte hur mycket bra svar Lillkillen fick men han snackade bra länge med den här liraren, Pilotvovven! :-)

Om dagens inlägg verkar lite splittrat och rörigt så beror det på att jag började skriva i förmiddags vid 11 och avslutar det sittande i sängen klockan 23:15. Dags att sova med andra ord!

Inga kommentarer: