söndag 7 juni 2009

Bra slut på en ganska dålig träningsvecka...

Verkligheten (läs jobb och annat trams) kom i vägen och jag fick ändra min träningsplan ganska mycket. Först på fredagen fick jag till några mil på cykeln. Det blev en blåsig och kall runda, inget roligt alls över den...

I lördags var det äntligen dags för HCKs tjejklunga på Nationaldagsloppet, en allt igenom lyckad tillställning. Nationaldagsloppet har några riktigt tuffa backar (både uppför och utför) och med respekt för dessa samt eftersom jag inte kände mig helt hundra på morgonen valde jag den långsammare av grupperna.

Vädret var ganska kallt och det hängde lite regn i luften, som tur var blåste det nästan ingenting. Vädret gjorde att inledningen av loppet var ganska tufft, jag frös och förbannade mig själv för att jag valt korta handskar. När jag väl fick upp värmen flöt allt på jättefint (t o m de långa, branta uppförsbackarna). Vi jobbade stenhårt för att hålla ihop gruppen hela vägen och rullade över mållinjen i snygga tvåpar. Min officiella tid (som är väldigt ungefärlig :-)) var 4,29 (loppet är 10 mil) och jag tror att vi hade ett rullsnitt på nästan 24 km/h. Jag tror nog att jag hade kunnat pressa mig lite hårdare men då hade jag definitivt inte haft lika roligt! :-)

Nästa vecka gäller det att ladda stenhårt för på lördag smäller det!

Avslutar med en applåd till alla tjejer, men främst till min mamma och min moster, som körde Tjejvättern igår! Bra jobbat brudar! :-)

Inga kommentarer: