torsdag 25 juni 2009

På G igen...

Kroppen återhämtade sig ganska snart efter Vätternrundan. Värre var det med knoppen. Igår tog jag nämligen mina första tramptag sedan den 13/6. I och för sig tog jag rätt många tramptag den dagen och i och för sig har jag varit lite förkyld i en vecka, men det är inga ursäkter...nu är jag på G igen.

Igår var det egentligen inget träningspass utan grillkväll med tillhörande "Cykelpoängpromend". En trevlig tillställning, jag lyckades dessutom kamma hem 4:e platsen... inte illa gissat kan man kalla det :-)

Igår fick jag också anledning att fira att jag får nytt jobb till hösten! Det känns så himla skönt att kunna ta sommarlov med gott samvete.

Idag tog det emot en bra stund innan jag kom på att det är bra mycket skönare att sitta på cykeln ett tag än att sitta inne och svettas i vardagsrummet. Kom iväg rätt sent så det blev inte så långt men jag passade i alla fall på att "provcykla" till nya jobbet. Konstaterade att det är cykelpendlingsavstånd och började genast smida planer...

Inga kommentarer: