tisdag 11 maj 2010

Mentalt sommarlov...

Idag har det varit en riktigt trött dag! På lunchrasten sa jag till en kollega, "min kropp är här men inte min själ, jag har tagit mentalt sommarlov", "det gjorde jag för längesedan" svarade han. :-) Skönt att det inte bara är jag, för då är det förmodligen inte bara graviditeten som gör att jag är så himla trött. Helt enkelt mycket att göra nu om man jobbar som lärare!

Idag lyckades jag dock få till en riktigt tupplur när jag kom hem. Sov på soffan i säkert 1,5 timme. Ruskigt skönt! Snart är det långhelg, underbart!

1 kommentar:

Marica sa...

Att vara lärare är ett tufft jobb har jag insett nu när jag extra jobbar som lärare på en högskola. Vet inte om det är för att jag gör det på övertid eller bara för att det är jobbigt men jag blir bara så trött, både på att höra min egen röst och att planera lektionerna. Nog ger det ju mycket också men det är tufft, jag har lixom alltid tyckt att lärare har ett lyxjobb men inser nu att det är arbetssamt.