måndag 2 augusti 2010

BVC-besök och god nyhet på vågen...

Idag fick lillkillen gå på sitt första besök på Barnavårdscentralen. Han skötte sig mycket exemplariskt och fortsätter öka i vikt. Till skillnad från sin mamma :-)

Jag var nämligen en sväng på MVC också för att kolla så att mitt blodtryck stabiliserat sig sedan förlossningen och då passade jag på att ställa mig på vågen. Döm om min förvåning när den visade minus nästan 12 kilo. Detta trots att jag var i stort sett handikappad första dagarna och knappt orkade gå och proppades full med söt saft och nyponsoppa på BB :-) Här hemma har vi väl inte heller ansträngt oss överdrivet för att äta nyttigt utan mer snabblagat (trötttrötttrött). Antar att det stora vikttappet är ett tecken på att jag samlade på mig rejält med vätska under slutet av graviditeten men det känns ändå rätt skönt att ha blivit såpass mycket lättare!

Nu har jag ju en hel del vikt kvar att gå ner då jag gick upp runt 20 kilo men det är verkligen ingen brådska. Planerar att det ska lösa sig av sig självt med god och nyttig mat och långa promenader med barnvagnen till att börja med. Har dessutom fått ta över makens gamla Iphone och hittade igår ett program som verkade rätt roligt och som nog kommer att bli en motivationshöjare under promenaderna, Sprint GPS. Vi får se hur det går!

1 kommentar:

Lindy sa...

Välkommen till min blogg!
www.smedensfruga.blogspot.com