tisdag 17 augusti 2010

Rutiner...

Det är inte så lätt att komma in i "normala" rutiner när man har en liten kille hemma som vill ha min uppmärksamhet. Jag som är kvällstrött i vanliga fall har fått vända på dygnet totalt då lillkillen gärna äter på kvällar och nätter, lite segt men det går bättre och bättre :-) Eftersom vi är uppe sent på nätterna blir det att vi ligger kvar länge på morgonen och drar oss, vilket faktiskt är riktigt mysigt då vi oftast inte har en tid att passa.

När jag, efter mycket om och men, pillat i mig lite frukost och i bästa fall tagit en dusch brukar vi ta oss ut på en promenad med barnvagnen. Det är en rutin som vi faktiskt har fått in, ibland blir det bara 20 minuter ibland över en timme allt hänger på på dagsform för både mig och lillkillen och ibland på vädret :-) Lillkillen älskar verkligen att åka vagn (förutsatt att han nyss ätit :-)) oftast somnar han innan vi ens kommit ner med hissen! :-)

Jag börjar alltså få koll på det här med amningen, att sova på konstiga tider (och ibland korta stunder i taget) och att komma ut och röra på mig en liten stund varje dag. Det som däremot inte fungerar så bra är min mat,jag vet att det är jätteviktigt att äta ordentligt när man ammar men ibland blir jag så distraherad av allt med lillkillen att jag glömmer bort att äta. Uppenbarligen funkar inte mina hungerskänslor som de gjorde innan, jag får helt enkelt påminna mig själv att äta. En helt och hållet märklig känsla som jag inte känner igen. Men jag kommer väl in i det snart också!

Nu ska jag försöka hinna hänga upp min tvättmaskin innan lillen vaknar!

1 kommentar:

Marica sa...

Jo jag kommer ihåg en tid när jag levde på havregrynsgröt, baby frukt pure och glass som jag handlade under våra promenixar :)