tisdag 31 mars 2009

HCK-lägret i Laholm!

Trots att jag inte har skrivit så mycket om det hade jag grymt kul på cykellägret i Laholm. Fredagens cykling gick som sagt inte så jättebra, under lördagen upplevde jag tempot som jämnare och trots två rätt så tuffa backar gick det betydligt bättre. Vi klarade oss dessutom från busväder och fick en riktigt fin dag. Tror att det blev ca 8 mil.

På lördag kväll var det frågesport och pubsväng och ganska flamsigt (men roligt:-)) innan vi lyckades somna. Skulle jag överhuvudtaget orka bära upp cykeln från källaren på söndag? Oh yes I did... Det blev en riktigt trevlig och backfri runda på drygt 6 mil med 5 tappra deltagare. Vår kartläsare lyckades leda in oss på en riktigt fin och näst intill bilfri väg ner till Båstad där vi tog en obligatorisk fika innan vi begav oss tillbaka till Laholm!

Med drygt 25 mil i benen efter bara en helg känner jag mig otroligt taggad inför cykelsäsongen...Vätternrundan here I come!

Sköna cyklister laddar inför backen...

Inga kommentarer: