måndag 8 augusti 2011

Hemma på min gata, i stan...

Borta bra men hemma bäst, brukar man ju säga och jag tycker det stämmer rätt bra. Lillkillen och jag har haft en toppenvecka uppe i Norrland men nu känns det ruskigt skönt att vara hemma!

Vad gäller träningsmål och upplägg känns det som att jag måste tänka om lite grann. Det har varit lite väl mycket semester och lite väl lite träning den sista tiden, men det är väl ingen idé att titta bakåt, nu kör vi, eller vad säger ni?

Målet är fortfarande Midnattsloppet men jag vet inte om jag kommer sätta upp något tidsmål. Men jag tänkte köra så det ryker och se hur långt det räcker. Som lite inspiration har jag kollat in träningsprogrammet för milen på under 60 på jogg.se, vi får se hur det går.

Idag följde jag nästan upplägget och sprang lugn distans, knappt 11 km blev det i strax under 7 minuterstempo. Kul att vara igång men tyvärr kändes det inget vidare, blev ruskigt stel i baksida lår, men förhoppningsvis är det dålig träning och inget annat!

Inga kommentarer: