onsdag 24 augusti 2011

Tuffa tider...

Ok, håll i er nu, här kommer ett gäng mer eller mindre bra ursäkter till varför jag inte sprungit eller tränat överhuvudtaget sedan onsdag förra veckan...

- Lillen har flyttat till eget rum, sovit dåligt på nätterna och sovit dåligt på dagarna = jag har sovit dåligt!

- Min hypokondriska sida har framkallat både halsont och illamående i perioder.

- I tisdags satt jag dock redo att sticka ut och springa så snart maken kom hem från sin cykeltur. Maken kom dock hem med en spricka i överarmen och måste tillbringa resten av kvällen (och halva natten) på akuten. Cykelvurpor är aldrig roliga!

- Då maken går med armen i mitella är det jag som sköter mesta markservicen här hemma vilket gör att jag om möjligt är ännu tröttare...

- Har svårt att lämna Lillkillen själv med maken då han (alltså maken) inte kan lyfta honom t ex upp på skötbordet...

Excuses, excuses...

Idag fick jag ett mindre bryt och tog till chokladen, otroligt gott var det. Drack två koppar kaffe och kände mig genast mycket piggare. Pratade med maken och kom fram till att jag borde kunna sticka ut i alla fall en kortare löprunda. Funderar på att satsa på helgen, får hålla mig i närheten och ha telefonen med mig om något händer (hönsmammavarning)....

Helgen alltså!

Funderar också på att ta med mig vagnen ut och springa, det har jag ju gjort förr...men då var Lillen liten och sov oftare, nu sover han bara en vända och då är det bra att fixa med något här hemma...hoppsan där kom visst en ursäkt till. Det är hursomhelst ett alternativ att utvärdera...

Skulle också kunna träna något annat än löpning, vad sägs om att plocka fram yoga-dvdn, poworkout-appen, gymglam-dvdn?....Kom igen nu din gamla soffpotatis!!!!

Nu ska jag sova och utvärdera alla alternativ. Återkommer imorgon med en realistisk och positiv plan...

Inga kommentarer: