söndag 24 februari 2008

Så "lätt" bränner du mer fett...

Jag hittade följande artikel på aftonbladet.se idag

Självklart håller jag med om mycket av det som skrivs inte minst när artikelförfattaren i slutet utfärdar en varning för att "jojobanta" och att bara träna kortare perioder. Det ska handla om långsiktiga mål och en sund livsstil. Självklart säger jag men ta då en titt på det träningsprogram som den så kallade "brännar-veckan" ska innehålla....träning alla dagar utom söndag. Visserligen är det några "promenadpass" men är du inte van att träna vet jag av erfarenhet att den här typen av träning sällan lyckas.

Är du inte van att träna måste du börja lugnt med kanske ett par pass i veckan för att sedan öka. Annars tröttnar du, tro mig jag har varit där. Nackdelen är givetvis att det tar längre tid innan resultaten visar sig men om det nu handlar om långsiktighet och livsstilförändringar kanske det är värt det, eller?

Inga kommentarer: