måndag 25 februari 2008

Vilodag och veckans träningsupplägg!

De två cykelpassen i helgen känns i benen idag så en vilodag känns befogad.

Faran med en vilodag är att det lätt blir två och efter två vilodagar i rad brukar jag ha svårt att komma igång igen. Därför försöker jag planera min träning ganska detaljerat, inte bara "två-tre pass den här veckan" utan verkligen bestämma vilken dag och vilken tid. Det bästa är att skriva in det i kalendern så att man inte råkar dubbelboka sig på något annat.

Jag är inne i en period då jag försöker köra ganska många pass, 4 i veckan. Det är lite tröttsamt och svårt att hinna eftersom jag kommer hem sent från jobbet. Men jag har kommit på en jättebra grej, att köra ett stenhårt löppass på fredag efter jobbet. Då kan jag med gott samvete slappa i soffan på fredag kväll med ett glas vin och lite choklad.

Lika viktigt att planera in som vilodagar är godisdagar, i alla fall om man är soffpotatis! :-)

Inga kommentarer: