söndag 31 maj 2009

Lördag...

I lördags åkte vi till Småland för att hälsa på mina svärföräldrar, älsklingen tog bilen och jag...håll i er nu...tog cykeln! Men imponeras inte för mycket nu, jag cyklade inte hela vägen. Jag startade några timmar tidigare och maken plockade upp mig efter vägen. Jag hann ner till Falkenberg och fick ihop nästan 12 mil. Jag är jättenöjd med min tur men var ganska så mör och solbränd när jag satte mig i bilen! :-)

Tanken var att "genrepa" lite inför Vätternrundan och testa vilken mat och sportdryck jag skulle köra med. Jag tror att jag fick ihop en bra blandning som jag inte fick ont i magen av :-) men under Vätternrundan kommer jag nog att behöva försöka äta lite oftare!

Det blev alltså en riktigt bra tur, det var ganska jobbigt och blåsigt men jag höll modet och farten uppe trots det. Mot slutet, när jag skulle navigera genom Falkenberg, blev jag lite less och trött, väl framme smakade det fantastiskt gott med en bensinmackskorv, en kall cola och en påse lakrits. Nästan det bästa jag ätit faktiskt, jag tror att jag ska önska mig det i "efter-vätternrundan-måltid" av min bäste supporter :-)

Att cykla söderut längs västkusten är verkligen att rekomendera, finfina lätt trafikerade vägar och vacker natur. De enda gångerna jag fick lite problem var när jag skulle ta mig genom Varberg och Falkenberg, men det löste sig efter bara lite "snurr".


Vi ska äta...kommer ni ihåg Hallands floder? Jag tror att det här är Viskan, fint var det i alla fall!

Full av energi men ganska varm och solbränd...


Äntligen dök skylten mot Falkenberg upp...:-)

Nu har jag nått mitt mål i och med att jag hunnit cykla mer än 150 mil innan Vätternrundan och det är ju faktiskt nästan två veckor kvar. Bra jobbat för en Soffpotatis!

Imorgon blir det fikarunda med tjejgänget från HCK, trevligt!

Inga kommentarer: