torsdag 28 maj 2009

På gång igen...

I skolavslutnings- och betygssättningstider blir det inte mycket cyklat, men idag var det dags. Idag var jag med på skojig träning tillsammans med ett tjejgäng som ska cykla Nationaldagsloppet tillsammans. Vi var 12 tjejer som cyklade ca 6 mil i både ösregn och strålande solsken, det gick riktigt bra och blev en fin tur trots regnskuren.

Syftet med att cykla i en klunga med bara tjejer på nationaldagsloppet är att locka fler tjejer till cyklingen, jag tror det kommer bli riktigt bra - det kommer i alla fall se rätt snyggt ut när ca 20 tjejer i likadana kläder rullar ut från starten tillsammans. :-)

Noterade i kväll att det bara är 10 mil kvar till målet på 150 mil innan Vätternrundan. Konstaterade att jag kommer nå målet redan i helgen då jag har lite planer som jag inte orkar skriva om just nu! :-)

Inga kommentarer: