söndag 3 maj 2009

Ny träningsform och ännu mera cykling...

Det blir lite si och så med träningen nuförtiden och ännu sämre med bloggandet, sorry about that! :-) Skyller som vanligt på jobb och bröllopsplanering men nu är det snart bara jobb och träning som gäller för på lördag smäller det! :-)



Veckan som gick bjöd på en nygammal bekatskap i form av ett Yogapass. Jag tränade yoga för några år sedan, det gick sådär och jag tyckte mest att det var segt och tråkigt. I torsdags deltog jag i en "Hälsodag" med mina elever på skolan där de fått välja en aktivitet under dagen. Eftersom det var instruktörer utifrån som höll i passen skulle vi lärare bara vara med och "hålla ordning". Jag var med en grupp med 12 lugna goa tjejer som hade valt att testa på yoga, inte så mycket "ordning" att hålla reda på så jag passade på att vara med själv! :-) Resultatet? Det var SJUKT jobbigt och så himla kul. Jag hade träningsvärk i två dagar efteråt! :-) Eleverna tyckte också att det var roligt och de var jätteduktiga!

I lördags blev det cykling med fin fin hare i form av blivande maken. Jag hade beställt ett snitt på minst 26 km/h, tror att det blev 25,5 men det var godkänt eftersom vi hade rejäl motvind. Vi cyklade inte så långt dock, bara 3,5 mil.

Idag, söndag, blev det som vanligt söndagsrunda. Rundan var på ca 11 mil men med alla transportsträckor hit och dit fick jag ihop ca 14. Det gick jättebra och allt kändes kanon! Jag börjar mer och mer ladda mentalt för Vätternrundan nu så alla mil räknas. Nu är jag uppe i drygt 90 mil den här säsongen, "bara" 40 kvar till målet på 150. Men det fixar jag väl?

Nu måste jag förbereda veckan som kommer...

Inga kommentarer: