torsdag 4 oktober 2012

En kanelbulle i nyllet!

Kanelbullens dag idag. Över allt var det kanelbullar...Twitter, Facebook, personalrummet på jobbet, Ica! Hur många har jag ätit tror ni? Inte en enda. Jag tänker köra stenhårt på en godisdag den här veckan, så en kanelbulle på torsdag innebär ingenting till helgen. Inget glas vin, ingen glass, ingen choklad ingenting! Jag tyckte inte det var värt att offra en godisdag på en torr kanelbulle, de godaste bakar jag dessutom själv :-)

Istället för kanelbullar har jag fått rejält med träning. Cyklade till och från jobbet (ca 2 mil totalt) och sprang 5 kilometer löpband på kvällen. Efter löpningen var jag totalt urlakad, trots att jag tycker att jag ätit ordentligt hela dagen. Återhämtade mig i och för sig hyfsat snabbt efter lite mellanmål, men det blir nog bra med vilodag i morgon!

Om ni glömde bort att fira kanelbullens dag kan jag passa på att tipsa om några andra högtidsdagar:

  • 12 oktober - äggets dag
  • 13 oktober - måltidens dag
  • 7 november - kladdkakans dag
Om man vill finns det nästan något att fira varje dag! Källa: http://annetteathome.se/alladagar.htm






Inga kommentarer: