lördag 13 oktober 2012

Tänk vad lite sömn kan göra!

Somnade runt klockan 22 igår kväll (lever inte precis något rock'n'roll-liv :-)), vaknade vid 5:30 när Lillen kom in till vår säng. Det blir drygt 7 timmar i ett svep - det låter kanske inte så mycket men med tanke på hur den senaste veckan varit kändes det som världens sovmorgon!

Efter 5:30 blev det inte jättemycket sömn, slumrade till lite då och då. Tittade på lite barnprogram...Klockan 7 hade Lillen fått nog och ville gå upp.

Vi fixade frukost, körde tågbana, byggde lego, läste Alfons och kollade på ännu fler barnprogram. Mycket avkopplande och energigivande! Jag älskar de här slappa lördagsmorgnarna, att jag oftast går upp tidigt gör inte så mycket.

Stärkt av sömn och avkoppling fick jag idag till veckans första och sista löppass. Sprang 6 kilometer på mycket sega ben men jag sprang - det var huvudsaken idag! I morgon blir det ingen träning men jag ska försöka få till en bra träningsplan för nästa i stället!

Övrigt som hunnits med denna energiska dag är veckohandling och 3-årskalas hos Lillens kusin!

En bra dag!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: