måndag 22 september 2008

Bacillskräck...




Idag började jag helt plötsligt känna av bacillskräcken! Har aldrig upplevt den speciellt tydligt tidigare men helt plötsligt hörde jag folk nysa och hosta överallt. Jag jobbar ju på en skola, vilket jag älskar, men idag förvandlades helt plötsligt alla gulliga ungar till slemmiga monster som lånade mina pennor och TUGGADE PÅ DEM! "Du den där kan du behålla" liksom...

På väg hem var bussen proppfull så jag blev jätteglad när jag fick en sittplats, enda tills tanten bredvid mig började hosta och snörvla rakt i mitt öra. Behöver jag säga att jag höll andan hela vägen hem...
Jag tror att jag är lite nervös för Tjejloppet på söndag... :-)

Nu ska jag gå och koka en kopp grönt te med honung för att döda alla eventuella baciller som smugit sig ned i min hals idag. Jag satsar på tankens kraft och huskurer...hoppas det räcker till på söndag!

Inga kommentarer: