söndag 11 april 2010

Dagens pass...

Friskis och Svettis "Vänta barn-gympa" visade sig vara ett riktigt bra pass. Jag blev lite nervös till en början då vi bara var 2 stycken där (+instruktören) men efter ett tag trillade folk in och jag tror att vi blev 7 stycken totalt. Det var magar i alla storlekar, några större och några mindre än mig så jag tror att det passar de flesta gravida.

Passet inleddes med klassisk friskis uppvärmning, efter 10 minuter var jag trött och började titta på klockan :-) Sedan blev det styrka med fria vikter och gummiband. Därefter lite benstyrka utan vikter och sedan lite friskisgympa igen för att sedan avsluta med stretch, avslappning och bäckenbottenövningar.

Positivt med passet var att instruktören var väldigt bra. Inte så där klämkäck som jag avskyr utan tydlig och bestämd. Det första hon sa var att inget av det vi ska göra är skadligt på något vis men om det känns obekvämt eller obehagligt är det bara att avbryta. Jag gillade också att det verkligen blev en genomgång för hela kroppen och att man kunde köra riktigt tungt om man ville. Att avsluta med avslappning och bäckenbotten kändes skönt och nyttigt.

Negativt var att det var väldigt mycket steg att hålla reda på, en del övningar krävde en del balans vilket var rätt svårt, men det blir väl lättare nästa gång antar jag.

På det hela taget fick passet godkänt. Det är kanske inte den typ av träning som jag gör när jag inte är gravid men just nu passade den väldigt bra :-) Om inte annat så var det skönt att inte vara den enda med jättemage, man känner sig lätt lite uttittad på gymmet :-)

1 kommentar:

Sofie - Radhusmamman sa...

Låter kul. Ett sånt pass saknade jag när jag var gravid.
Och jag håller med om att man blir lite uttittad på gymmet med jättemage, jag slutade gå dit runt vecka 30 nån gång.