torsdag 29 april 2010

Dagens...

...bästa:

Att jag kunde gå från jobbet klockan 12 för att gå till barnmorskan, alla dagar borde vara halvdagar. Jag jobbar helt klart bäst på förmiddagen.

...besvikelse:

Att vi ännu inte fått plats i någon föräldragrupp. Tydligen babyboom här i Göteborg.

...fynd:

Både jag och maken älskar Tove Jansson. Efter barnmorskebesöket tog vi en trip till Outlet i Kungsbacka, målet var en ny jacka till maken men det blev det inte. Gick och suktade länge efter de snygga men liiiiite dyra muminmuggarna men nöjde mig med två paket servetter. Så typiskt mig att snåla men servetterna var jättefina och dessutom gick en del av priset till Unicef.

...höjdare:

Att barnmorskebesöket gick lika bra som vanligt. Alla värden fina. Knyttet verkar pigg och glad. H*n har lagt sig med huvudet nedåt nu men har fortfarande tid och plats för några kullerbyttor. SF-måttet håller sig till kurvan, idag hamnade vi exakt på övre strecket.

....det ska vi fira:

Vecka 30! Även om Knyttet inte riktigt fyller 30 veckor idag så räknas det i alla fall som att jag varit gravid i 30 veckor. Sista fjärdedelen kvar, tiden går!

1 kommentar:

Marica sa...

Tove Jansson är toppen!