fredag 9 mars 2012

Förkylningsknep!

Jag har bestämt mig för att nu räcker det med förkylningar nu. Jag har ingen lust längre. Självklart kan man inte bestämma det men jag tänker göra det jag kan och det jag tror på. Jag tror på bra mat, sömn, positiva tankar
och en och annan gammal huskur, som till exempel den här:

- pressa en halv citron.
- riv ungefär en centimeter ingefära.
- häll på hett vatten och honung efter smak.

Om man är känslig för bitar går det säkert att låta allt dra en stund och sedan sila bort ingefäran men jag brukar blunda och svälja. Det smakar rätt illa det här, men ska tydligen vara bra så under den här perioden, efter förkylning och i början av en mer intensiv träningsperiod så klämmer jag en kopp om dagen! Om det fungerar återstår att se. Har ni någon huskur som ni kör med under förkylningstider?




 

Inga kommentarer: