onsdag 14 mars 2012

Glass till mellanmål?

Ja varför inte. Följande recept finns på baksidan av Renée Voltaires Raw cacao nibs men jag har gjort min egen tolkning i lite olika varianter. Grunden är frysta bananer (ta de där brunfläckiga som inte är så roliga att äta, skiva och lägg i plastpåsar i frysen) pressad apelsin, vaniljpulver (inte samma sak som vaniljsocker) och så cacao nibs.

Mixa allt utom "cacao nibsen" som man strör över som strössel.

Otroligt enkelt och mycket, mycket gott. Passar bra även till den febrige Lillkillen.

Jag har testat att byta apelsinen mot lime, lägga i ett par skedar jordnötssmör (av någon bra sort utan socker) och byta lite av bananen mot fryst mango. Men  jag kan också tänka mig att det skulle bli gott att smaksätta med kakao, frysta blåbär eller något annat gott bär.

Smaken är som baken och fantasin har inga gränser! :-)

Inga kommentarer: