fredag 13 juli 2012

Dålig matinspiration och lite bloggtorka!

Jag ligger riktigt bra till i NTC-utmaningen och löparbenen börjar kännas pigga och starka. Men trots gott om tid så har jag ingen som helst energi till att laga mat. Tycker att det är jobbigt att handla och har ingen inspiration till att tänka ut maträtter...inte likt mig. Jag antar att det har att göra med att jag ordnat 40-årskalas för maken två helger i rad...inspirationen och energin tog liksom slut där.

Men nu gör jag mitt bästa för att ta itu med den saken. Måttet var rågat när jag upptäckte att allt fruktskålen innehöll var en rutten nektarin och en alldeles för brun banan. Nu har jag fyllt upp förråden med frukt och grönt, gjort en omgång müsli, bakat bröd och piffat till frukosten. Bläddrat i receptböcker och tidningar och surfat runt på bloggar. Jag har fortfarande ingen direkt energi men känner mig i alla fall lite mer inspirerad.





Inga kommentarer: