måndag 2 juli 2012

Utomhusyoga med friskis...inomhus!

I morse firade jag makens semester med att åka in till Trädgårdsföreningen för att vara med på Friskis utomhusyoga. Testade ett par gånger förra sommaren och gillade det skarpt.

Idag blåste det en del och mörka moln hotade så passet flyttades in i Lagerhuset. Ett vackert trähus med högt i tak och stora vackra fönster. Passet var välfyllt så det blev till att klämma ihop sig. Instruktören var lugn och tydlig och höll ett bra pass där det både gick att vara helt nybörjare men även att utmana sig lite.




Personligen kändes det skönt i kroppen men jag hade lite svårt att fokusera och släppa tankar på annat. Att det drällde in folk för sent gjorde inte saken bättre. Allvarligt talat, om passet har börjat för 20 minuter sedan då får man nog snällt inse att "idag hann jag inte" och göra ett nytt försök nästa vecka.

Att brandlarmet gick mitt i "hunden" kunde ingen rå för så det tog jag med ro. Det var, som tur var, falskt larm och vi kunde snart återvända till våra hundar.

Lagom till passets slut drog sig de mörka molnen tillbaka och solen visade sig. Jag passade på att ta en promenad i Göteborgs kanske finaste park innan jag åkte hem igen.




Inga kommentarer: