söndag 23 november 2008

Vinterlöpning


Idag är det rent av strålande väder här i Göteborg. klart, kallt, ingen vind och så där härligt krispigt (vad jag nu menar med det:-)). För att fira detta krängde jag på mig tredubbla lager löparkläder och hängde till och med på mig vätskebälte. Planen var ett riktigt riktigt långt pass, två varv runt 8:an.

Verkligheten blev...ETT superlungt varv runt 8:an. Mina ben är nog inte riktigt redo för två varv ännu. Dessutom vet jag inte hur jag mentalt ska motivera mig till att fortsätta ut på ett varv till när jag är så nära hem??? :-) Det är nog egentligen mitt största problem! Benen var nog mest en dålig ursäkt :-) Men hur gör man?


Jag läste för ett tag sedan om en kvinna som tränade sig i marathonform genom att hennes man skjutsade henne ett par mil utanför stan, sedan sprang hon hem. Det kanske skulle kunna vara något, då måste jag ju ta mig hem på något sätt och då är det väl lika bra att springa :-)






Inga kommentarer: