tisdag 7 december 2010

Plufsig dag...

Trots att Lillkillen sovit som den lille prins han är så har jag varit seg och trött hela dagen. Känner mig plufsig och uppblåst och har (som väntat) ont i axlarna efter gårdagens tuffa barnvagnspromenad.

Förmodligen hade det enda rätta varit att sticka ut idag också men jag kunde inte hitta energin. Istället har jag fått gjort en del här hemma, plockat i ordning efter helgens kalas och tvättat ett jätteberg! Självklart har vi också hunnit med att busa på lekfilten, läsa saga, lyssna på musik och annat mys som hör till föräldraledigheten!

Med julutmaningen har det gått ok, har ätit lunch och hoppat över godis. Den enda lilla tveksamheten var att jag bakade scones till eftermiddagsfikat och åt lite för mycket...antar att det är därifrån den plufsiga känslan kommer!

Nya tag imorgon, tydligen ska det komma mer snö men blir det inte alltför mycket ska vi tills stan och gå på barnvagnsbio. Kanske hinner vi fixa ett par julklappar också. Men dåligt väder eller inte så ska vi ut. Även om det är snöstorm så borde vi kunna ta oss ner till fruktaffären och handla apelsiner :-)

Inga kommentarer: