onsdag 4 januari 2012

Gott nytt år - bättre sent än aldrig!

Så blev det visst nytt år i alla fall. Välkommen 2012! Ett år fullt av utmaningar, både vad gäller träning och på det privata planet.

Det har varit lite tunt med uppdateringar här på bloggen så här kommer en kort resumé över vad som har hänt:

- #50challenge - det gick vägen, men det var på håret! På nyårsafton sprang jag en runda i Slottsskogen med lillen i vagnen - pass nummer 50. Med tanke på diverse bakslag i form av magsjuka och annat så är jag nöjd med resultatet. Riktar ett tack till Träningsglädje-Sara som kom på utmaningen och peppade mig på Twitter!


- Nyårsutmaningarna - Det blev Runners Worlds utmaning Nyårslöftet. Vilket innebär att jag ska träna någonting under varje dag i januari. Jag tror att det kommer passa mig perfekt, det kommer bli en bra start på en bra säsong.  Planen är så mycket löpning som möjligt, många korta pass med olika intensitet. Yoga för återhämtning och avslappning. Poworkout och Friskis skivstångspass för muskler och variation. Än så länge håller jag planen. Nyårsdagen var tuff, inte så mycket för att jag var "trött i håret" utan mer på grund av sömnbrist. Dricker inte så mycket alkohol men Lillkillen tog ingen hänsyn till att det var nyårsdag och väckte mig vid klockan 7. Då hade jag inte sovit 5 timmar ännu. Men det blev en löptur på eftermiddagen i alla fall, den kommer inte gå till historien som en av mina bästa men vissa pass får man vara nöjd med att de blir av.

Jag kommer kanske inte att skriva om alla pass här. På måndag börjar jag jobba och Lillkillen börjar på förskola, tiden får prioriteras för att allt ska hinnas med och då kommer bloggen tyvärr att få stryka på foten och kanske inte uppdateras så ofta. Är ni intresserad av att läsa om hur det går i Nyårslöftet kan ni följa mig på Twitter där jag redovisar alla pass. Men bloggen kommer finnas kvar och när jag känner att jag vill skriva om något så gör jag det. Lägger till en möjlighet att följa bloggen via e-post för er som är intresserade, hoppas att det fungerar.

Avslutar med en pepplåt inför året! Det här är året då allt kommer hända, kör hårt!

Inga kommentarer: