tisdag 17 januari 2012

Min morgon...

Efter en tuff natt med Lillen (låg vaken mellan 2 och 4) förstår jag inte riktigt vad som händer när telefonen börjar pipa, 5:15.

Jag ligger kvar ett tag och funderar, lyssnar om det regnar, försöker hitta alla möjliga ursäkter till att inte gå upp. Plötsligt är klockan 5:25, ska jag göra det måste jag göra det nu! Just do it liksom!

- På med löparkittet.
- Käkar frukost nr 1, yoghurt med bär och nötter, dricker lite te och mycket vatten!
- Gör det, springer 28 minuter på nästintill folktomma gator. Möter två fokuserade löpare och ett gäng hundägare! Det är inte precis så att jag studsar fram men det känns klart bättre än väntat!
- Kommer hem, sätter på ett gäng ägg och knäpper på kaffebryggaren.
- Hinner precis duscha innan äggen börjar koka, medan de kokar hinner jag klä på mig.
- Äter frukost nr 2, knäckemackor med ägg, kaffe och ännu mer vatten.
- Sätter upp håret i en tofs, pussar Lillen och maken och promenerar till spårvagnen, 7:25, liiite försenad kliver jag på.

Känslan just nu är någon märklig blandning av trött och pigg. På torsdag kör jag igen, då ska jag försöka springa lite längre så då måste tiderna trimmas lite för att jag ska hinna!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: