tisdag 7 augusti 2012

Nu håller vi oss friska ok?

Jag tror stenhårt på att fokusera på rätt saker. Därför tänker jag ignorera alla bascilusker som kommer i och med att Lillen börjar förskola och jag och maken börjar jobba (båda på skola). Jag vill INTE tänka "hoppas att vi inte blir sjuka" utan "nu ska vi hålla oss friska". Låter det flummigt? Kanske, men det kan ju inte skada i alla fall.

Hur gör man då för att hålla sig frisk? Jag tror på bra mat med många färgglada frukter och grönsaker, frisk luft, träning, sömn, handtvätt och glada tankar. Om det fungerar får vi se under hösten vi har hållit oss friska hela sommaren och jag planerar att det ska hålla i sig.



Frukt är inte godis - frukt är frukt, gott och nyttigt...och snyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner precis samma sak. Nu håller vi oss friska. Barnen som är på jobbet (fsk) sedan i måndags är redan nu toksnoriga. Men jag, jag tänker fortsätta vara frisk ;-)