tisdag 17 juni 2008

Mitt nya mål...

Jag har flaggat lite för det här i tidigare inlägg. Det stora målet för säsongen förutom Tjejklassikern. Jag ska cykla Motions 6-dagars (M6) i Halland den 20-26/7. Det är som det låter 6 dagar cykling (en vilodag) alla etapper utgår från Laholm och är mellan 9,4 och 14,5 mil, sammanlagt blir det cirka 76,5 mil. Dessutom är några etapper rejält tuffa med flera klättringar över den bekanta Hallandsåsen.


Hur ska lilla jag klara detta? Sträckorna är egentligen inget problem de vet jag att jag har i mig, jag har en bit över 100 träningsmil redan. Men så många dagar i sträck? Jag antar att det blir till att jobba en hel del mentalt, tänka (ännu) mer på vad jag stoppar i mig och öva upp återhämtning. Förutom att cykla, cykla och åter cykla då! :-)


Jag ser hursomhelst fram emot spektaklet! Bara det nu inte regnar hela veckan :-(


2 kommentarer:

Optimist!! sa...

Oj oj, du ska verkligen cykla! :) Jag tyckte att jag kanske tog i med Dalaturen och 5 dagar, men inte då, det fanns 6 dagar också! :) Hoppas att du får det kul! Berätta gärna sen om hur det var.

Ha det så bra!

Mia S sa...

5 dagar på cykel är en hel del det också! :-) Jag tror nog att det blir riktigt kul! Självklart kommer det rapporter!

Ha det fint du med!