söndag 1 juni 2008

Solig backrunda med pinsam vurpa....

Japp då var cykelsäsongen igång på allvar, jag har klarat av säsongens första (och förhoppningsvis sista vurpa). Jag gav mig ut med siktet inställt på en tuff och backig runda, pigg i benen och med bra fart. Det var bara det att jag i en brant men mycket kort backe försökta köra upp med lite för tung växel och när jag insåg att jag inte skulle komma upp utan bli tvungen att sätta ned foten trasslade jag och kom inte ur pedalen. Pinsamt! Men eftersom det gick ungefär 1 km/h när jag ramlde klarade jag mig med ett skrubbsår på höger knä och en sårad stolthet. Fick meka till kedjan lite innan jag var på benen igen och snabbt flydde från the scene of the crime.


Jag övervägde ett tag att vända om och åka hem och tycka lite synd om mig själv men bestämde mig för att köra vidare. Herregud när jag var barn fick jag väl 10 skrubbsår varje dag under sommaren :-) Det var tur att jag fortsatte för det blev till slut en riktigt bra runda . Det blev till slut drygt sex mil på knappt 3 timmar lyckades hålla ett snitt på drygt 20 trots många backar och motvind på slutet vilket jag är nöjd med. Är däremot inte jättenöjd med hur mitt högra knä ser ut just nu, jag som tänkte ta på mig mina nya skitsnygga korta shorts! :-) Jag får nog försöka hitta de här grymt snygga Hello Kitty plåstren, då kanske det både känns bättre och ser bättre ut! :-)








Inga kommentarer: