söndag 8 juni 2008

Tjejvättern!

Före starten i Motala

Igår var det så dags! Första sträckan i min tjejklassiker! Jag hade lovat att ta det lite lugnt och vänta in min inte så cykelvana syster och mamma. Så det blev en ganska behaglig resa, vi hade väldigt kul och stannade i nästan alla depåer och käkade bullar och drack blåbärssoppa. Vädret var kanon, större delen av tiden lätt molnlighet och lite vind (det kom till och med några regnstänk) mot slutet när vi åter närmade oss Motala klarande det upp och solen kom fram och värmde oss rejält. Loppet gick kanon, inga incidenter, punkteringar eller liknande en härlig dag på cykel helt enkelt.

Tiden, inget att prata om tror att det totalt blev strax under 5 timmar med alla pauser men lyckades få ett snitt på drygt 21 vilket är helt ok.

Resultatet från Motalaresan blev förutom en härlig cykeltur ett par nya ljusblå cykelhandskar (att matcha min ljusblå styrlinda :-)) ursnygga!

Och bilresan hem? Jodå det gick bra jag var ändå hyfsat pigg efter loppet så tröttheten var det ingen större fara med, värre var tristessen...roade mig med att sjunga med högt till radion och äta alldeles förmycket godis :-) Det blir nog till att sticka ut och träna idag också för att kompensera :-)





Glad Soffpotatiz

Utsikt över Vättern, någon gång ska jag runt

hela den där sjön på cykel men då får jag nog

sluta kalla mig soffpotatis :-)

1 kommentar:

Felicitas sa...

Härligt! :) Då såg du kanske mig som susade förbi?! ;) Jag gick i mål kl 13:25 (startade kl 10). Var du redan i mål då? Synd att vi inte sågs!