söndag 24 januari 2010

High five för 2 timmar :-)

Jag är så himla glad över att jag fixade 2 timmar på spinningen idag. Det var nämligen väldigt nära att det knappt blev en timme. Det började med att jag var lite sen och fick stressa från spårvagnshållplatsen, när jag fick på mig pulsbandet var pulsen redan jättehög, utan att jag ens hade börjat cykla :-( Första låtarna fick jag kämpa rejält för att få ner den på rimlig nivå (d v s Knyttetvänlig :-)) det var tungt och tråkigt men till slut fick jag till ett jämnt och fint tempo som passade både mig och Knyttet i magen.

Det passar mig rätt bra att hålla lugnt tempo och hålla på länge men nu när jag är gravid tappar jag energi väldigt fort. Därför håller jag mig till max 2 timmar. Tror inte att det skulle vara farligt för bebisen att köra längre men då hade jag blivit tvungen att fylla på med något ordentligare än de 2 bananer som jag åt idag :-)

När jag kom hem blev det smaskiga kesoplättar med grädde och sylt :-)

Lovade ju att inte lägga in några konstiga magbilder men jag tyckte den här blev lite rolig. Undra hur katten kommer att sova när magen blir ännu större? :-)

1 kommentar:

Sanna sa...

Hej! Jag hittade alldeles nyss hit till din blogg och jag blev hur glad som helst! Hit återkommer jag! Kul att läsa om andra som är gravida och dessutom tränar :)