tisdag 19 januari 2010

Frukost - finn ett fel


Dagens frukost blev: fil och müsli, apelsin (naturligtvis:-)), ägg med kaviar (ej med på bilden), nyponsoppa och ett stort glas vatten (alltid jättetörstig på morgonen). Men vad är det egentligen som saknas?

Ledtråd: Det är inte smörgåsen, den brukar jag packa med mig och äta på jobbet, det fungerar bättre så eftersom jag äter frukost rätt så tidigt.

Det som saknas som oftast brukar finnas med på frukostbord är...kaffe eller te. I hur många som helst har jag druckit kaffe till frukost, varje dag inga undantag. Om jag någon gång väntade lite med kaffet och tog det längre fram på dan mådde jag skitdåligt och fick huvudvärk. Men det var då, nu är nu. Nu är ingenting som förut, för nu har jag ett litet Knytte i magen som styr vad jag stoppar i mig. :-)

Enligt livsmedelsverkets rekommendationer kan höga doser koffein öka risken för missfall, men lite kaffe och te är ok att dricka. Men inte ens livsmedelsverket kan sätta sig på mitt lilla Knytt. Det började under illamåendeperioden, jag fick helt enkelt inte ner det, och sedan har det fortsatt...kaffe är inte gott längre. Jag har druckit några få gånger tillsammans med fikabröd men då bara en halv kopp som inte smakat så bra. I början drack jag en del rött te på jobbet och hemma på kvällarna, nu är jag mer inne på kamomillte. Till frukost däremot...ingenting...då brukar det mest bli vatten och något lite godare typ mjölk, juice eller nyponsoppa.

Lustigt hur det kan bli...:-)

Inga kommentarer: