lördag 30 januari 2010

En hyfsat effektiv förmiddag!

Igår var jag jättetrött, som vanligt på fredagar. Sov först en stund på soffan, gick ut och åt middag med maken (så skönt att slippa laga och gott dessutom), dåsade framför På spåret och halvsov framför Skavlan innan jag gick och la mig på riktigt. :-)

Lördagen började dock med mer energi. Lagade en långpanna med müsli. Käkade frukost. Frös när jag tittade på termometern (-14 brrr). Gick till gymmet (väl påpälsad). :-)

Massor med lyxig müsli..

Har längtat till gymmet ett bra tag men inte riktigt kommit iväg. Det blev inget jättepass men väl 20 minuter på motionscykeln, sittande rodd, axelpress och ländrygg. Hoppade över benen eftersom jag cyklat och dessutom är anmäld till spinningen imorgon. Det kändes riktigt bra och roligt. Vill verkligen försöka komma dit i alla fall en gång i veckan så länge jag mår så här bra.

När jag kom hem käkade jag lite, duschade och fick med mig maken på en storhandling och en tripp till Stadium XXL. Shoppade en ny sport-bh eftersom alla mina gamla blivit för små under graviditeten :-)

I den här ska jag väl få plats...:-)

Där någonstans tog all energi slut. Blev så trött att jag knappt orkade gå. Misstänker väl att jag stoppat i mig lite för lite, sånt som händer och när det händer är det inte mycket att sätta emot. Bara till att vila och äta lite till! :-)

Ikväll laddar jag stenhårt för att orka spinningen imorgon!

1 kommentar:

Marica sa...

Duktiga du som går till gymmet OCH gör din egen myssli :0)