torsdag 28 januari 2010

Gott och blandat men inte mycket träning....

Lider av akut vårlängtan just nu! Den här vintern är helt värdelös, igår regnade det och töade bort en del snö, idag var det kallt igen :-( Visserligen är det ju vackert när det är kallt men gårdagens regn gjorde att det blev snorhalt! Har blivit en riktig fegis under graviditeten och är livrädd för att trilla på rumpan och smälla till något vitalt, jag får kanske satsa på ett par broddar så att jag tar mig ut :-) Nädå så farligt är det faktiskt inte, mest tråkigt!

Knyttet är just nu inne i en tillväxtperiod vilket gör att det sliter och spänner en del i magen. Det är lite jobbigt men samtidigt känns det häftigt att det är något på gång. Tydligen håller Knyttet även på att bygga upp sitt underhudsfett vilket gör att jag blir lite hungrigare....ännu hungrigare. Tyvärr blir jag också mer sötsugen, försöker att låta bli men det är svårt. Strategin är att istället lägga till ytterligare ett mellanmål för att försöka hålla sötsuget borta. Men jag försöker att inte tänka för mycket, då blir man bara nojig. Det är bättre att lyssna på kroppen och använda sitt förnuft!

Klok avslutning va? :-) Nu blir det middag och sedan eventuellt hockey. Frölunda - Skellefteå.

Inga kommentarer: