måndag 15 februari 2010

BM-besök och långpromenad

Idag börjar sportlovet här i Göteborg. En lyx för oss lärare :-) Lovets första dag började med besök hos min supermysiga barnmorska. Det gick jättebra, fick med mig lite viktiga intyg och papper och småprata lite om hur jag mår just nu. Det mysigaste var att jag äntligen fick lyssna på bebisens hjärtljud, det var verkligen jättehäftigt. Hjärtat slog fortfort (men inte för fort) och då och då lät det "tjoff" i maskinen, "det verkar vara en livlig krabat, för det där var en spark" sa barnmorskan :-)

Lite tråkigt är att jag nu ska äta järntabletter en period. Är orolig för att de kan krångla till magen lite för mycket men förhoppningsvis ska de i alla fall göra mig lite piggare. Om 6 veckor ska vi tillbaka igen och då får vi se om jag måste fortsätta.

Efter BM-besöket tog jag mig en långpromenad längs mitt favoritstråk. Det var jätteskönt, fint väder och inte mycket folk ute. Större delen av vägen var rejält grusad och inte hal men efter ett tag blev det jättehalt och jag var tvungen att vända. Väl hemma hade jag i alla fall fått i hop en timme. Ett riktigt skönt sätt att börja dagen.

Ser fram emot isfria barnvagnspromenader här om några månader...

1 kommentar:

Sofie sa...

Ja visst är det underbart att höra hjärtljuden!

Jag skippade de rekommenderade järntabletterna och körde med Blutsaft istället. Hade inga som helst problem med magen och järnvärdet blev jättebra.
Även Hemofer har jag testat och tycker är bra.