söndag 21 februari 2010

Kort uppdatering...

Nu har jag inte skrivit på några dagar och det blir ingen lång historia idag heller. Mår riktigt risigt, har åkt på förkylning. Min redan så täppta näsa (p g a graviditeten) är helt igenbommad, halsen känns svullen och huvudet tungt. Försöker kurera mig med Ingefärste och citron men satsar mest på att vila. Har ju varit ledig i en vecka nu och känner verkligen inte för att börja med en sjukdag direkt efter lovet, har alldeles för mycket att göra.

Förutom förkylningen som smög sig på i lördags har helgen varit bra. Vi har haft mamma på besök från torsdag, hon har hjälpt mig shoppa lite nya mammakläder, lagat en stor laddning köttfärsbiffar, bakat surdegsbröd (nu har jag en burk i med en läskig sörja som ska matas varje vecka för att jag ska kunna baka egna bröd) och lärt mig sticka mönsterstickning (jag har börjat jobba på en pytteliten pippitröja till Knyttet).

Tråkigt nog har vi ju varit insnöade största delen av helgen, känner att det får räcka nu, nu har alla vasalöpare fått träna ordentligt dags för cyklisterna att få sätta igång :-)

Inga kommentarer: