tisdag 2 mars 2010

Koffein...

I början av min graviditet läste jag mycket om allt (lite för mycket enligt min man :-)). Artiklar som den här fick mig att minska mitt intag av kaffe, te och cola rejält. Efter ett tag mådde jag så illa att jag inte fick i mig kaffe även om jag hade velat och ytterligare ett tag senare insåg jag att jag inte behöver kaffet överhuvudtaget.

Men det kan faktiskt vara bra med ett koffeinfritt substitut, något att hålla i handen på fikarasten så att säga. Jag gick igenom en lång period med roiboos-teer av olika slag och har snart hällt i mig två askar kamomillte. Idag på ICA hittade jag två nya sorter från Lipton som jag bara var tvungen att testa...

Smakade "Summer Fruits" idag och den var helt ok, men jag tror att jag ska testa den med en sked honung nästa gång.

1 kommentar:

Tova sa...

Hihi, då är du precis som jag var - ett av de första tecknena på graviditet var mitt minskade kaffesug :P fortsatte dock att dricka det lite då och då under graviditeten, men blev det för mycket mådde jag illa direkt. Lustigt det där!
Hoppas du och "kulan" mår bra!