onsdag 24 november 2010

Julstämning i Götet...


Idag har jag och Lillkillen varit till stan. Hade bokat in barnvagnsbio med Trollet och hennes son O. Filmen som visades var "Cornelis", en bra film, fantastiska miljöer och bra musik men den tog sig inte direkt upp på topplistan över bästa filmerna...sevärd kanske man kan säga. Att se en svensk film på barnvagnsbio var kanske inte superbra heller, ljudet är lite lägre i vanliga fall och då och då hade jag en bebis som skrek och pratade i örat på mig. Lättare med en textad film helt enkelt! Annars gillar jag konceptet barnvagnsbio, kul att vi fick sällskap idag också! :-)

Termometern visade hisnande -9 i morse men det blåste inte så mycket så temperaturen blev rätt behaglig i alla fall. Efter bion tog jag och Lillkillen en promenad förbi NKs julskyltning och in på ett par affärer för att få lite julstämning. Det var mysigt och gav mig energi nog att promenera hela vägen hem och vips hade jag fått till en barnvagnspromenad också!

Angående julutmaningen så börjar jag redan nu känna mig nervös över träningsmålet, idag kommer maken hem sent och imorgon är det föräldraträff på BVC och sen är det fredag...hjälp vad tiden går fort! Om Lillkillen somnar gott ikväll så hinner jag kanske med ett hemmaträningspass, vi får se. Får väl erkänna att jag tog mig en kanelbulle i fikapausen på bion idag också, en kanelbulle är inte mycket att bråka om egentligen men jag är hård med mig själv och tar bort en godisfri dag! Rätt ska vara rätt!

Inga kommentarer: