söndag 28 november 2010

Julutmaningen vecka 1

Första veckan avklarad. Får väl säga ok resultat. Känner mig nöjd med att jag har ätit ordentlig lunch nästan varje dag. Det har gett mig betydligt mer energi trots att sömnen den här veckan varit lite sådär. Fick ihop 2 träningspass på hemmaplan vilket är godkänt men egentligen vill jag ju träna mer.

Dagens pass blev 22 minuter på trainern, cyklade tills svetten lackade och benen brände. Efter det blev det passet "Stabil mitt" från Gymglams superbra app "Poworkout". Nu står min cykel på trainern inställd och klar så jag har alla förutsättningar att få ihop i alla fall 3 pass nästa vecka. Det som blir struligt den här veckan är helgen då vi har namngivningskalas för Lillkillen på lördag och massor att göra på fredag. Jag måste alltså få ihop veckans träning måndag till torsdag, eventuellt hinner jag söndag kväll men då lär jag vara ganska trött! :-)

Angående godiset får jag väl ge mig själv godkänt där också. En kanelbulle i biopausen i onsdags, lite smågodis framför tvn i fredags är inget att bråka om. Idag tappade jag dock omdömet lite och petade i mig 3 hembakta pepparkaksmuffins till adventsfika! :-)

Så nu vet ni det! :-)

Dagens lunch: Kikärtsgryta och matvete och så de där pepparkaksmuffinsen (heter det så?) som inte kom med på bild.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Bra jobbat! :)

Mia S sa...

Tack! Och tack för en toppenbra app, ledsen att jag bara gav cred till Gymglam! :-)

Bakade skurna pepparkakor från ditt recept igår! :-)