fredag 27 april 2012

Kommer ni ihåg godislöftet?

Ingick ett godislöfte med min man efter den stora påskfrossan. Till en början gick det alldeles strålande. Jag åt godis en dag i veckan, det som blev över (ja det är sant man behöver faktiskt inte äta upp allt) sparades till veckan efter. Men den här veckan har varit svart, jag erkänner jag har fuskat...massor.

Som vanligt gäller inga ursäkter men jag tror att orsakerna till mina snedsteg har varit jobbstress, sjuk lillkille, trötthet och så klart matslarv. Men jag ger mig inte utan tar nya tag nästa vecka.

Värre än ett brutet godislöfte är kanske att jag inte sprungit en meter sedan i måndags. I måndags sprang jag förvisso stentufft intervallpass med Friskis i strålande solsken! Jag sprang med nyvunnet självförtroende sedan senaste långpasset. Ett självförtroende jag tänker hålla fast vid!

I morgon räknar jag med att komma ut på ett kortare "väcka-benen-pass" och innan april är slut ska jag springa ett lååååångt pass som ett genrep. Två veckor kvar nu...kämpa Mia!

Inga kommentarer: