tisdag 17 april 2012

Skönt sega ben!

Kände den när jag gick nedför trappor idag och välkomnade den, träningsvärken.

Det BLEV träning igår! Härligt intervallpass med Friskis till råga på allt. Jag kände mig pigg och fräsch och allt kändes mycket bättre än förra gången!

Halvvägs in började jag dock känna av ryggen igen. Inte jättemycket men såpass att jag kände att jag inte kunde ta i för fullt. Det var lite frustrerande med tanke på att det annars kändes så bra men jag försökte fokusera på att få till någon träning i alla fall, hade jag varit själv hade jag förmodligen vänt hemåt!

Pratade med instruktören efteråt som menade att det förmodligen beror på att jag är svag i...rumpan! Blev plötsligt smärtsamt påmind om hur längesedan det var jag tränade styrka, för att inte tala om hur längesedan det var jag besökte ett gym!

Idag känns det bra igen, trots mycket stillasittande. Nu behöver jag och min klena rumpa vila lite men imorgon är vi tillbaka igen, lite piggare, lite starkare...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: